19 maj 2015

VINTAGE TYPEWRITER

Idag blev jag klar med min "vintage skrivmaskin".
Jag har använt chipboard, cardstock, svarta hårspännen, en rundstav till själva skrivmaskinen.
Dekorerade med blommor, papper med text på och pärlstrån.
Här är blommorna i närbild och man kan även skymta hårspännena.
Dekorerade även ena kortsidan med blommor och pärlor.
Till tangenterna har jag använt en rundstav som jag målade med svart akrylfärg. Limmade på siffror och bokstäver. Avslutade med att lägga på glossy accent på varje tangent för att få lite lyster på dom.
På baksidan finns en låda som man kan ha grejer i. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha där i ännu. 

Jag är med i dessa utmaningar med detta alster:
Card and Scrap (blomster)
Vintageutfordring (konfirmation/bröllop)

6 kommentarer:

  1. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvaraRadera
  2. Absolutt helt fantastisk - for et prosjekt!!! Elsker detaljene med hårspennene og tastene - for et arbeid du har lagt ned! Heldig den/de som får denne!

    Tusen takk for at du deltar i Vintage Utfordringen!

    ♥ DT-Hanne

    SvaraRadera
  3. Så flott dette var.
    Tusen takk for at du deltar hos Card and Scrap.

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket fantastiskt projekt. Otroligt snygg och välarbetad. Tusen tack för att du är med och deltar hos Vintage Utfodring.
    Kram Åsalill

    SvaraRadera
  5. Great creation - I love it - wonderful design. Thanks for joining Vintage Udfordring.
    Hugs
    Andrea-Emmi41

    SvaraRadera
  6. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvaraRadera